مفهوم "مسئولیت اجتماعی شرکت" برای اولین بار توسط فردی به نام Bowen در سال 1952 مطرح گردید و بیان می کند که سازمان ها و شرکت ها در حین تصمیم گیری ها و اعمال استراتژی های خود ، باید ارزش های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند. در پایان دهه هفتاد میلادی، با بهره گیری از نظریه ذی نفعان ،مسئولیت اجتماعی شرکت ها تعریف جدیدی به  خود گرفت و تمامی ذینفعان وابسته را پوشش داد. در این رابطه، کارل(1979) بیان کرد که CSR ، حساسیت  یک سازمان در مورد انتظارات ذی نفعان در مدیریت موضوعات  اجتماعی،  زیست محیطی،  اقتصادی، قانونی و اخلاقی می باشد.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها